Cześć Wszystkim.
P.S.
Prawda jest taka, że szerokość kosztuje, raz że sama opon i felga, dwa że spalanie no ale bezpieczeństwo ważna rzecz.
Machefi napisał(a):Co do warunków zimowych i mokrych nawierzchni jest jeszcze kwestia odprowadzenia wody, z węższej opony łatwiej, a to na przyczepność może mieć decydujący wpływ.Tak masz rację jednak zależy jak wygląda mokra powierzchnia w Polsce już na szczęście co raz mniej jest "kolein" w nich to zbierała i zbiera się woda, nie mokra nawierzchnia - normalna woda i teraz jadąc np. 100km/h i wpadając na taką powierzchnie powstaje "aquaplaning" czyli nasz pojazd "leci" na poduszce wodnej. Tu wąska opona sprawdzi się lepiej, ale jeśli koleina jest wąska to szeroka opona będzie "łapać" jej krawędzi, suchej krawędzi (może nie suchej ale nie samej wody) i poza tym szerokie "kapcie" mają rowki po środku, którymi są w stanie odprowadzić znacznie więcej wody a jak już "złapią" przyczepność na pewno łatwiej wyjść z takowego poślizgu.
P.S.
Prawda jest taka, że szerokość kosztuje, raz że sama opon i felga, dwa że spalanie no ale bezpieczeństwo ważna rzecz.

