Sofeicz napisał(a): Nerwo - no właśnie, efekt hamowania jest największy przy większej powierzchni natarcia ale taki obiekt miałby tendencję do koziołkowania albo naturalnego ustawiania się węższym końcem (jak lotka do badmintona).Po pierwsze, właśnie środek ciężkości, jak pisze Magicvortex; po drugie, taka pozycja jest wbrew pozorom całkiem stabilna
Chyba że tak jak pisze Magic, środek ciężkości jest zaprojektowany blisko tego szerszego końca, co wystarczająco stabilizuje kapsułę.

matsuka napisał(a):Czy mamy (jako ludzie) jakieś obiektywne metody mierzenia gęstości powietrza i temperatur w wyższych warstwach atmosfery, czy też musimy wierzyć komuś na słowo? Czy są jakieś wzory za pomocą których można wyliczać jak gęste musi być powietrze, żeby odczuwać jego ciepło, albo jaka musi być prędkość pojazdu, przy zadanej gęstości powietrza, żeby wygenerować x dżuli?Są wzory jak najbardziej, parę linków już widzę podesłał Magicvortex.
![[Obrazek: style3,Fizyk.png]](http://www.sloganizer.net/en/style3,Fizyk.png)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i ludzka głupota. Co do Wszechświata nie jestem pewien" - Albert Einstein
