Z typowej komercyjnej reklamy wielkoformatowej w publicznej przestrzeni*, w środkach masowego przekazu (radio, TV, Internet) i szeroko pojętych miejscach publicznych korzyści nie ma żadnej. Raczej można ją porównać do spotkania ekshibicjonisty w parku tylko już się do tego przyzwyczailiśmy, nie zwracamy uwagi. Mimo to przekaz wciąż działa bo ci co go konstruują znają nas zazwyczaj lepiej niż my siebie sami. Jest to prawie zawsze prosta perswazja mająca wpływać na emocje, czasami wręcz komunikat ukryty.
Z wybiegami stosowanymi w reklamach można mieć raczej jak najgorsze skojarzenia: brak RRSO, ekologiczność, bio, zdrowotność, cena za 100 g, możliwość zwrotu, darmowe minuty, opłaty manipulacyjne, netto/brutto, *....., regulamin, brak dodatków, mikroskopijna czcionka, ostatni sztuki, Photoshop, podprogowość, bez dodatku cukru, pierwsze pół roku za darmo*, ukryte opłaty, fałszywe autorytety, olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy, pobudzanie konsumpcjonizmu, manipulacja, epatowanie, nie dla idiotów, lokowanie produktu, brak ochrony konsumenta, bez GMO, tylko naturalne składniki, bezglutenowość etc.
Poza stosowaną bardzo często manipulacją reklama komercyjna zwyczajnie kłamie false advertising.
* Nie jestem ofiarą Amber Gold.
Z wybiegami stosowanymi w reklamach można mieć raczej jak najgorsze skojarzenia: brak RRSO, ekologiczność, bio, zdrowotność, cena za 100 g, możliwość zwrotu, darmowe minuty, opłaty manipulacyjne, netto/brutto, *....., regulamin, brak dodatków, mikroskopijna czcionka, ostatni sztuki, Photoshop, podprogowość, bez dodatku cukru, pierwsze pół roku za darmo*, ukryte opłaty, fałszywe autorytety, olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy, pobudzanie konsumpcjonizmu, manipulacja, epatowanie, nie dla idiotów, lokowanie produktu, brak ochrony konsumenta, bez GMO, tylko naturalne składniki, bezglutenowość etc.
Poza stosowaną bardzo często manipulacją reklama komercyjna zwyczajnie kłamie false advertising.
* Nie jestem ofiarą Amber Gold.
Voodoo People


