pilaster napisał(a): Wynika, że ze spalenia 1 kg węgla brunatnego powstaje 8,04*111,2 = 894 g CO2
Czyli dla WKD mamy
3,6 kWh*1,2kg węgla/kWh*0,894 = 3,9 kg CO2
Dla Pendolino 5,7*1,2*0,894 = 6,1 kg CO2
A przy produkcji 1kwh powstaje w Polsce 770 gramów CO2 (dane za 2016 rok). Pilaster sobie zakłada, że Greta konkretnie bierze prąd z elektrowni Bełchatów, no i takie głupoty mu wychodzą.
Nie znamy pochodzenia prądu, który używała Greta, więc bierzemy wartość średnią, która wynosi w Polsce 770 g CO2 /1kwh.
770 g x 3,6 = 2,772 kg CO2
770 x 5,7 = 4,389 kg CO2
W obu przypadkach jest to dużo mniej niż te okolo 7 kg dla Airbusa, którego wybrał pilaster dlatego, bo emituje najmniej CO2 na świecie spośród samolotów szerokokadłubowych. Dlaczego nie np. Boeing 737-400 ? Byłoby już ponad 11 kg CO2.
pilaster napisał(a): Zatem niniejszym odszczekuje pilaster to co napisał. Lecąc samolotem do Katowic wyemitowałaby jednak więcej CO2.Wiele.Ale - niewiele więcej
pilaster napisał(a): Poza tym samolotem wyemitowałaby tylko CO2. A tak wyemitowała jeszcze z 10 kilogramów dymu, pyłu, popiołów i żużla. Wszystko bardzo toksyczne a nawet radioaktywne.Może znowu jakieś wyliczenia ? Albo może lepiej nie

Poza tym myli się pilaster pisząc, że samoloty emitują tylko CO2 : https://en.wikipedia.org/wiki/Environmen...f_aviation
Polecam także poczytać o smugach kondensacyjnych.
https://www.newscientist.com/article/220...e-thought/
bert04 napisał(a):Jak Pani w szkole daje zadanie, żeby policzyć średnią prędkość kilku pojazdów, a Ty policzysz średnią prędkość tylko dla czerwonego ferrari, to rozwiązałeś zadanie źle i dostaniesz pałę.Hans Żydenstein napisał(a): Wiem, ale pokazuje w ten sposób, że nawet dla tych wybranych przez pilastra(cherry picking) modeli pociągów i samochodów, wyliczenia są błędne.
Nie tyle błędne, co korzystne dla ustalonej tezy. Przy czym pamiętam go z czasów, gdy w poważniejszych tematach stosował dane dla swojej tezy niekorzystne, żeby wykazać swoje racje. Airbus 380 to jednak "lekka" przesada.
I tak przy okazji, proszę o skasowanie plusa, bo tamten byk z błędnym przecinkiem na plusa nie zasługuje.
Plus nie był za wyliczenia, ale za kontraargument na tekst pilastra o obniżce emisji CO2 o 25% przy produkcji 1kwH


Ale - niewiele więcej 
