pilaster napisał(a): W nauce liczą się dowody a nie głosowania większością.
Dlatego eksperci biorą pod uwagę dowody, które lepiej lub gorzej oceniają, a laik bierze pod uwagę najszerszy konsensus wśród ekspertów w ocenie różnorodnych dowodów, unikając błędu, jakie w pojedynkę i na podstawie ograniczonej próbki dowodów każdy z ekspertów może popełnić. ;]
Swoją drogą, nawet eksperci polegają na konsensusie panującym w społeczności badaczy danej dziedziny. Nauka to kolektywne przedsięwzięcie i żaden pilaster w pojedynkę niczego dobitnie nie wykaże, o ile dobitnie nie przytaknie mu istotna (posiadająca odpowiedni autorytet) część społeczności badaczy.
Mało tego, sama edukacja i proces szkolenia badaczy danej dziedziny zasadza się na powszechnej zgodzie co do pewnych prawd (na powszechnym uznaniu określonych teorii).
Nauka jest oparta w swojej zinstytucjonalizowanej strukturze na zgodzie, konsensusie badaczy. Żaden samotny badacz nic nie znaczy, o ile jego badawczy wysiłek nie zostanie poddany dyskusji i nie zyska aprobaty społeczności naukowej.
Więc skończ czarować na forum ateista i spróbuj swoje prace opublikować w recenzowanych i renomowanych (wysoko cenionych w społeczności badaczy danej dziedziny) pismach.
pilaster napisał(a): Nauka jest najczęściej prezentowana w formie pisemnej, żeby czytelnik mógł sobie dostosować tempo przekazu o własnej percepcji, żeby mógł na spokojnie nadążyć za tokiem rozumowania, żeby mógł w razie konieczności wrócić do poprzednich etapów, etc... Wykład ustny, czy prezentacja ma sens właściwie tylko wtedy, kiedy odbywa się na żywo w interakcji z odbiorcami, którzy mogą zadawać pytania, etc..
Pseudonauka natomiast zdecydowanie preferuje filmiki
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale w odtwarzaczu Youtube jest taki przycisk, który się nazywa pauza. Jest też opcja przewinięcia, a nawet spowolnienia lub przyspieszenia tempa nagrania.
Mało tego, na YT jest sekcja komentarzy, gdzie można zadawać pytania, w przeciwieństwie do książki czy artykułu. ;]
All cognizing aims at "delivering a grip on the patterns that matter for the interactions that matter"
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315
(Wszelkie poznanie ma na celu "uchwycenie wzorców mających znaczenie dla interakcji mających znaczenie")
Andy Clark
Moje miejsce na FB:
https://www.facebook.com/Postmoralno%C5%...1700366315

