Analiza kolosalnych ilości danych przez AI w ultraszybkim czasie to faktycznie czynnik, który mocno pomaga w odkryciach naukowych. Jednakże, po co AI ma się ograniczać tylko do jednej supermocy?
Dlaczego nie polepszyć tej oszałamiającej możliwości dodaniem do niej niebywałej kreatywnej intuicji? Ciągłe sprawadzanie wszystkich możliwych zależności i weryfikowanie ich trwałoby ogółem strasznie długo i potrzebowałoby niewyobrażalnej mocy obliczeniowej. A wyuczona umiejętność "łączenia kropek" przyśpieszyłaby i zoptymalizowałaby pod względem wykorzystanych zasobów proces odkrywania naukowego. Wierzę, że kreatywne odtwarzanie twórczych skutków historii ludzkiego rozwoju naukowego to wartość, którą powinno się priorytetowo zawrzeć w kontekście nauki sztucznej inteligencji.
A co do polepszenia algorytmów - sądzę, że zawsze uczyć się można efektywniej. Proces nauki sam podlega innowacjom i polepszeniom. Ludzie nierzadko uczą się bardziej efektywnego procesu uczenia się, więc analogicznie algorytmy też mogłyby być udoskonalane w tej sferze. Algorytmy też mogłyby mieć inne wartości poza umiejętnością nauki. Może np. cechy moralne?
Dlaczego nie polepszyć tej oszałamiającej możliwości dodaniem do niej niebywałej kreatywnej intuicji? Ciągłe sprawadzanie wszystkich możliwych zależności i weryfikowanie ich trwałoby ogółem strasznie długo i potrzebowałoby niewyobrażalnej mocy obliczeniowej. A wyuczona umiejętność "łączenia kropek" przyśpieszyłaby i zoptymalizowałaby pod względem wykorzystanych zasobów proces odkrywania naukowego. Wierzę, że kreatywne odtwarzanie twórczych skutków historii ludzkiego rozwoju naukowego to wartość, którą powinno się priorytetowo zawrzeć w kontekście nauki sztucznej inteligencji. A co do polepszenia algorytmów - sądzę, że zawsze uczyć się można efektywniej. Proces nauki sam podlega innowacjom i polepszeniom. Ludzie nierzadko uczą się bardziej efektywnego procesu uczenia się, więc analogicznie algorytmy też mogłyby być udoskonalane w tej sferze. Algorytmy też mogłyby mieć inne wartości poza umiejętnością nauki. Może np. cechy moralne?
"I sent you lilies now I want back those flowers"

