Cytat:Część naciągana, część się łapie.Które się łapią i dlaczego?
Jeden z fragmentów, który zamieściłeś sugeruje, że mowa ogólnie o prawach obywatelskich, które datowane są na lata 60, co nie jest precyzyjną informacją, ponieważ wypowiedź dotyczyła stricte konkretnego aktu "Civil Act Rights". W jego (Kirka) ocenie, polityka DEI, polityka afirmacyjna ma swoje pierwotne korzenie właśnie w tym akcie. Nie wiem czy cokolwiek w tym akcie rzeczywiście można powiązać ze współczesną polityką DEI, ale można zauważyć, że większość z tych cytatów odnosi się właśnie do DEI. Widocznie ten Kirk mocno był nakręcony na tę konkretną tematykę, ale sama krytyka DEI nie musi mieć absolutnie nic wspólnego z rasizmem. Wręcz przeciwnie - wiele akcji zarówno publicznych czy prywatnych dokonywanych pod szyldem afirmacji było postrzegane jako dyskryminacyjne względem nieafirmowanych grup etnicznych.
Pierwszy fragment również odnosił się wprost do DEI i akcji afirmacyjnych. I to w sumie dobra, humorystyczna satyra takich akcji.
Cytat:Rasizm polega raczej na rozmaitym "dog whistling" niż na bezpośrednim ataku na określone grupy rasowe.No w takim ujęciu to rasizmem może być dosłownie wszystko co nie jest klepaniem oczekiwanych i wygodnych frazesów. Ten cały "dog whistling" to był ulubiony termin niegdysiejszego moderatora tego forum . Jak oddzielić "dog whistling" od treści, które mogą i powinny mieć swoje miejsce w ramach debaty publicznej, społecznej w państwie demokratycznym? Jakie są kluczowe różnice?
"Łatwo jest mówić o Polsce trudniej dla niej pracować jeszcze trudniej umierać a najtrudniej cierpieć"
NN
NN
