To forum używa ciasteczek.
To forum używa ciasteczek do przechowywania informacji o Twoim zalogowaniu jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, albo o ostatniej wizycie jeśli nie jesteś. Ciasteczka są małymi plikami tekstowymi przechowywanymi na Twoim komputerze; ciasteczka ustawiane przez to forum mogą być wykorzystywane wyłącznie przez nie i nie stanowią zagrożenia bezpieczeństwa. Ciasteczka na tym forum śledzą również przeczytane przez Ciebie tematy i kiedy ostatnio je odwiedzałeś/odwiedzałaś. Proszę, potwierdź czy chcesz pozwolić na przechowywanie ciasteczek.

Niezależnie od Twojego wyboru, na Twoim komputerze zostanie ustawione ciasteczko aby nie wyświetlać Ci ponownie tego pytania. Będziesz mógł/mogła zmienić swój wybór w dowolnym momencie używając linka w stopce strony.

Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PiS, co zrobił a nie co powiedział
DziadBorowy napisał(a):Tam były takie kwiatki, że zakladano, że dzieki kolei dużej prędkości...
Co? Kolej dużej prędkości? W Polsce? xD
Gdzie nie ma dnia by zwykłe pociągi się nie spóźniały o trzydzieści/czterdzieści minut, o godzinę, dwie, gdzie prędkość pociągu Intercity nawet nie zbliża się do 200 km/h. Gdzie czasem stoi w szczerym polu /w środku niczego/ czterdzieści minut, a ty się zastanawiasz, o co chodzi?
Jak tak kolej ma być zbudowana, po jakich torach jeździć itd. itp?
Najpierw trzeba poprawić punktualność, a potem można myśleć, czy kolej takich prędkości jest sensowna, w sytuacji, gdy jak napisałeś, faktycznie szybciej i wygodniej jest samolotem.

Się da z Krakowa dojechać do Lizbony taką koleją w trzy godziny i trochę? Się nie da. A samolotem się da! Nie mam więcej uwag.
"Nic nie jest potężniejsze od wiedzy; królowie władają ludźmi, lecz uczeni są władcami królów".
Odpowiedz
Jest akcja, moi drodzy:
https://wykop.pl/wpis/73453553/kochani-z...-https-msr
Warto zgłosić "meyzę" jako młodzieżowe słowo roku. Mnie można chyba troszkę jeszcze nazwać młodzieżą i potwierdzam, że wspomniane słowo jest u mnie hitem ostatniego roku.
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
JSW to mądra kobita. Dobrze ocenia ruchy Dudo-Mastalerka:
https://www.interia.tv/wideo-joanna-sche...Id,3354943
I to ona wyjawiła, że około 10 posłów PiSu negocjuje transfer do 3D:
https://natemat.pl/520531,pis-straci-now...informacje
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Ayla Mustafa napisał(a): I to ona wyjawiła, że około 10 posłów PiSu negocjuje transfer do 3D:
https://natemat.pl/520531,pis-straci-now...informacje
A nie mówiłem, już męczy mnie ten mój profetyczny geniusz - to bardzo prawdopodobne.
W końcu pisiury wiedzą, gdzie miód leży.
A nas Łódź urzekła szara - łódzki kurz i dym.
Odpowiedz
Sofeicz napisał(a):
Ayla Mustafa napisał(a): I to ona wyjawiła, że około 10 posłów PiSu negocjuje transfer do 3D:
https://natemat.pl/520531,pis-straci-now...informacje
A nie mówiłem, już męczy mnie ten mój profetyczny geniusz - to bardzo prawdopodobne.
W końcu pisiury wiedzą, gdzie miód leży.

Nie Ty jeden stawiałeś, że Mejzy zlecą się do fruktów władzy. A w PiSie jest szczególnie wysokie natężenie "namejzowania".
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Dwa Litry Wody napisał

Cytat:A rzeczywistość, jest taka, że sporządzając ów raport (klik), którego Gladiator zapewne nawet a oczy nie widział, EY
"przyjął założenie, że wszystkie otrzymane od Klienta dane, analizy oraz informacje są prawdziwe, poprawne i kompletne i w związku z tym nie dokonywał ich weryfikacji ani korekty, poza wyeliminowaniem oczywistych błędów, widocznych bez konieczności dokonywania analizy" oraz, że "Wszystkie prognozy zawarte w niniejszej analizie były konstruowane przy założeniu optymalności otoczenia prawnego i instytucjonalnego, w tym m.in. w zakresie prawa podatkowego i celnego w Polsce. Oznacza to, że wyniki analizy należy traktować jako górne oszacowania, a stopień realizacji potencjału CPK będzie zależał od skuteczności realizacji działań strategicznych towarzyszących rozwojowi CPK, takich jak optymalizacja infrastruktury i relacji biznesowych, promocja lotniska oraz optymalizacja otoczenia regulacyjnego." Innymi słowy mamy dokładnie to o czym mówił Socjopapa.

To są ogólne zasady do zastosowania wszędzie, nic więcej. Nie ma w tym nic odkrywczego, samo się nic nie zrobi i nic nie zostanie podane na tacy. Nie istenieje inwestycja której nie można położyć. Takie odkrywanie, że Słońce świeci.

Cytat:Wyliczeń EY nie trzeba obalać – wystarczy wskazać, że opierają się na nierealnych założeniach, np. na takim, że CPK będzie w pełni funkcjonalnym „hubem” już w lipcu 2028 roku. Natomiast inwestorzy do wykładania kasy nie potrzebują wiary w sukces CPK, a w zdolność państwa polskiego do regulowania zaciągniętych zobowiązań - jak bank pożycza ci pieniądze, to interesuje go czy uda ci się zbudować za nie dom, tylko czy je oddasz w terminie z należnymi odsetkam


To wykaż nierealność założeń, przyda się do audytu. Gdybyś chciał rzeczywiście poważnie dyskutuwać sprawdził byś czym jest podany przeze mnie hub budapesztański. Zajrzyj tutaj.
Objemuje on część krajów potencjalnie zaiteresowanuch CPK. Z Raportu: Od 2036 roku, tj. w trzecim etapie, dynamika wolumenu cargo jest już istotnie niższa niż w początkowych latach po otwarciu CPK. Sugeruje to, że w tym okresie proces przejmowania ruchu z innych lotnisk będzie już zakończony, a głównym determinantem ruchu cargo będą zmiany otoczenia makroekonomicznego w Polsce i krajach Europy Środkowej (Austria, Litwa, Węgry, Czechy, Słowacja, Chorwacja, Łotwa, Słowenia i Estonia), dla których CPK może stać się ważnym portem lotniczym z perspektywy transportu towarowego.

Dlatego należy się spieszyć lub zweryfikować założenia, wspomniałem o korekcie. Nie można wylewać dziecka z kapilą. Tyle tylko, że można dyskutować z argumentami, nie z antypisizmem.
Odpowiedz
@Gladiator
Lwia część tej inwestycji to koszty linii kolejowych. Samo lotnisko to około 40 mld - reszta to ponad 160 mld złotych. Jeżeli CPK ma się utrzymywać na transporcie cargo to kolej dużych prędkości nie jest do tego koniecznie wymagana. Samo lotnisko wydaje się być ok, iwestycje w kolej też wydają się ok, ale już ich połęcznie w CPK trąca jednak megalomanią. Nie twierdzę, że tak jest ale watro się temu przyjrzeć. Dlatego ponowny audyt opłacalności i tej inwestycji jest jak najbardziej zasadny - co niekoczniecznie przecież musi oznaczać jej skasowanie. I to nie jest żaden tam antypisizm. Faktem jest, że ustępujący rząd lubił duże propagandowe projkety, które niekiecznie miały uzasadnienie ekonomiczne. Więc jako podatnik chciałbym aby ponownie upeniono się, że nie będzie to wyrzucenie niemałych przecież pieniędzy w błoto. Zwaszcza zważywszy na to jak lekką ręką pieniądze były w ostatnich latach wydawane i jak często pod przykrywką publicznych inwestycji trafiały do krewnych i znajomych królika.

A to, że ktoś tam jest potencjalnie zainteresowany to raczej ciekawostka niż fakt biznesowy. Zresztą tutaj jest dużo więcej niejasności. Odsyłam do raportu NIK w tej sprawie.

Tu masz którkie omówienie sprawy:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/centr...-udac.html

Nadminię tylko, że koszty podawane przez NIK sprzed ponad 1,5 roku są obecnie mocno nieaktualne.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz
Gladiator
Cytat:To wykaż nierealność założeń, przyda się do audytu.
Czy budowa CPK już ruszyła? Bo przecież miała ruszyć do 2023 roku
O Lord, bless this thy hand grenade, that with it thou mayest blow thy enemies to tiny bits in thy mercy.
Odpowiedz
DziadBorowy napisał(a): @Gladiator
Lwia część tej inwestycji to koszty linii kolejowych. Samo lotnisko to około 40 mld - reszta to ponad 160 mld złotych. Jeżeli CPK ma się utrzymywać na transporcie cargo to kolej dużych prędkości nie jest do tego koniecznie wymagana. Samo lotnisko wydaje się być ok, iwestycje w kolej też wydają się ok, ale już ich połęcznie w CPK trąca jednak megalomanią. Nie twierdzę, że tak jest ale watro się temu przyjrzeć. Dlatego ponowny audyt opłacalności i tej inwestycji jest jak najbardziej zasadny - co niekoczniecznie przecież musi oznaczać jej skasowanie. I to nie jest żaden tam antypisizm. Faktem jest, że ustępujący rząd lubił duże propagandowe projkety, które niekiecznie miały uzasadnienie ekonomiczne. Więc jako podatnik chciałbym aby ponownie upeniono się, że nie będzie to wyrzucenie niemałych przecież pieniędzy w błoto. Zwaszcza zważywszy na to jak lekką ręką pieniądze były w ostatnich latach wydawane i jak często pod przykrywką publicznych inwestycji trafiały do krewnych i znajomych królika.

A to, że ktoś tam jest potencjalnie zainteresowany to raczej ciekawostka niż fakt biznesowy. Zresztą tutaj jest dużo więcej niejasności. Odsyłam do raportu NIK w tej sprawie.

Tu masz którkie omówienie sprawy:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/centr...-udac.html

Nadminię tylko, że koszty podawane przez NIK sprzed ponad 1,5 roku są obecnie mocno nieaktualne.

Niestety antypisizm pobrzmiewa i tutaj, Usilne szukanie dziur, zamiast spojrzenia jak to zrobić by na tym dobrze zarobić. Kiedy słyszę prominentnych polityków PO patrz Kierwiński, Szczerba, którzy trzeszczą o zamknięciu projektu tylko dlatego że pisowski, to mamy antypisizm. Ważniejsze jest karminie własnych antypisowskich fanatyków nienawiścią, niż rozum. Używa się niepoważnych argumentów typu - projekt jest spóźniony. I co z tego? Tym bardziej należy go przyspieszyć, nic więcej. Nadzieja w tym, że słychać się coraz więcej głosów wzywających do rozsądku oraz prezydent i ewentualny wicepremier ds gospodarki Kosiniak-Kamysz myślący pragmatycznie. Nawet raport NIKu zawiera określenie megalotnisko, raptem byłoby co najwyżej takie "mega" 11 w Europie.

Ba, znalazłem omówienie nawet w GW, którą trudno podejrzewać o pro pisowe sympatie. Bez przerzucania się ekonomicznym slangiem, aby mądrzej brzmiało. Przy okazji wyjaśnia ściemki i psychozahamowania w kwestii CPK>

Cytat:"Pisowski debilny pomysł na przepalanie pieniędzy". "Łąka pod Baranowem". "Gigantomania".(...)

Poważni ludzie nie rozumieją, że przy dużych projektach infrastrukturalnych jak się wbija łopatę i leje fundamenty, to połowa roboty już za nami.(...)

Powiedzcie za parę miesięcy wyborcom, że przeprowadziliście wielki audyt, wykryliście tsunami niegospodarności, pogoniliście pisowców z zarządu, ale teraz już jest dobrze, skala inwestycji została urealniona - a tak naprawdę nie musicie za bardzo tej skali zmieniać. CPK to tak rozległa rzecz, a ludzie tak mało o niej wiedzą - poza łąką w Baranowie - że jeśli zamiast dziesięciu szprych kolejowych zaplanujecie dziewięć, bo audyt to zasugeruje, nie będzie to wielka zmiana. (...)

Gdy rozmawiam z ludźmi blisko nowej władzy, to oni są strasznie cięci na ten projekt, jakby wyśmiewanie CPK weszło im w krew. Strasznie bym żałował, gdyby to nie powstało. Są trzy inwestycje, które według mnie powinny zostać wyjęte poza nawias walki politycznej: terminal kontenerowy w Świnoujściu, elektrownia atomowa i Centralny Port Komunikacyjny. Nie wiem, co zwycięży, głosy ekspertów czy głosy politycznych ultrasów.

Całość.
Odpowiedz
Gladiator napisał(a): Niestety antypisizm pobrzmiewa i tutaj,

Wychodzi na to, że ten cały antypisizm to wszystko co nie mieści się w schemacie zachwytów i uwielbienia dla wszystkiego co zostało wymyślone przez ludzi z PIS zapewne natchniętnych przez Ducha Świętego.

Cytat:Usilne szukanie dziur, zamiast spojrzenia jak to zrobić by na tym dobrze zarobić.

No właśnie audyt pokaże, czy ktoś już tam "dobrze nie zarobił" Uśmiech



Cytat: Kiedy słyszę prominentnych polityków PO patrz Kierwiński, Szczerba, którzy trzeszczą o zamknięciu projektu tylko dlatego że pisowski, to mamy antypisizm.

A co mnie obchodzi co na ten temat powiedzieli Kierwiński i Szczerba. Dyskutuj o tym z nimi a nie ze mną.

Cytat:Ważniejsze jest karminie własnych antypisowskich fanatyków nienawiścią, niż rozum. Używa się niepoważnych argumentów typu - projekt jest spóźniony. I co z tego?

Proszę zatem dyskutować z tymi, którzy takich argumentów używają zamiast sadzić tutaj chochoły.

Cytat:Tym bardziej należy go przyspieszyć, nic więcej. Nadzieja w tym, że słychać się coraz więcej głosów wzywających do rozsądku oraz prezydent i ewentualny wicepremier ds gospodarki Kosiniak-Kamysz myślący pragmatycznie. Nawet raport NIKu zawiera określenie megalotnisko, raptem byłoby co najwyżej takie "mega" 11 w Europie.

No tak. Bo to był najpoważniejszy zarzut jaki znalazł się w raporcie NIK Uśmiech


Cytat:Ba, znalazłem omówienie nawet w GW, którą trudno podejrzewać o pro pisowe sympatie. Bez przerzucania się ekonomicznym slangiem, aby mądrzej brzmiało. Przy okazji wyjaśnia ściemki i psychozahamowania w kwestii CPK>

Czytałem ten artykuł. Tak jak inne artykuły opowiadające się "za" i "przeciw"

I jeszcze raz powtórzę. Sama idea lotniska - nie jest zła. Ale jego założenia oraz dotychczasowe podjęte działania należy zweryfikować poprzez audyt. Chociażby kwestia wywłaszczeń "za grosze" przeprowadzanych przy wykupie gruntów, które były wykupywane poniżej wartości odtworzeniowej wymaga wyjaśnienia. A potem jak już będzie wszystko jasne należy podjąć decyzję co dalej.

Natomiast bardzo wymowne jest to, że środowiska związane z PIS tak bardzo się tego audytu boją. Czyżby zarzucany brak transparentności w finansowaniu tego projektu nie był wcale wynikiem typowej dla PIS bylejakosci i nieudacznictwa i realizowano tam jakiś ukryty program w stylu Willaplus? Jakieś CPKplus? Przecież jeżeli tam wszystko jest ok - to nie mają się czego bać.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz
kmat napisał(a):
Ayla Mustafa napisał(a): Są plotki, że to PiS stał za PJJ, by osłabić Konfę (klub PiS zaprosił przedstawicieli PJJ do Sejmu przed wyborami). Jeżeli jest to prawda, to... PiS strzelił takim sposobem samobója, bo PJJ zapewne podebrał nie tylko Konfie, ale i PiSowi też.
Ponoć też PiS stał za BS, ale jeśli tak to też strzał w kolano.
Tak. PiS też pewnie stał za BS. Kilka miesięcy temu były plotki, że Morawiecki halucynował o tym, że PiS po wyborach mógłby mieć większość z "Bezpartyjnymi" Samorządowcami. A jak wiemy, Dworczyk, czyli człowiek Morawieckiego, ma wzmożone kontakty z BS. Zatem pisowski strzał kolano z BS to głównie "zasługa" Morawieckiego, który jest niewybitnym macherem politycznym. Kolejny minus na koncie Morawy, a przecież rozkręca się wojna o schedę po Kaczyńskim. Gdzie jest w tej całej wojnie Morawiecki? Wo ist mein Vati? Mein Vati Mati, "UwU". Morawiecki jest w nieciekawej sytuacji.
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Dziad Borowy

Na jakiej podstawie uważasz, że projekt CPK ma sens? Nie pytam o komponent kolejowy, tylko o lotnisko. Pomijając komptetencje pisowskich kadr, które wystarczają do dojenia państwowej kasy na skalę niewidzianą po 1989, ale to są zbyt nikłe by zbudować sensownie cokolwiek większego od kiosku ruchu(vide Ostrołęka, przekop, tranzyt ukraińskiego zboża, czy Możejki), jest jeszcze zasadnicza kwestia - powstanie CPK przypomina budowanie gigantycznego portu nad wysychającym morzem. Za kilkanaście lat, a tyle będzie trwała jego budowa, komunikację lotniczą czeka prawdziwa rewolucja wywołana walką ze zmianami klimatu. Przestawimy komunikację i gospodarkę na wodór i elektryczność, a po staremu będziemy latali gigantycznymi generatorami CO2 do Nowego Jorku i Pekinu? To niemożliwe. Lotnictwo pasażerskie w obecnym kształcie skończy się za kilka, góra kilkanaście lat, a my wydamy bajońskie sumy na pasy startowe w środku Europy. I git, będziemy mogli organizować tam zawody skejterów, albo grę w kapsle Oczko Szkoda czasu na analizowanie biznesowych pomysłów odchodzącej władzy, dzięki niesamowitej mobilizacji Polaków 15 października nie będziemy już musieli się tym zajmować, za to huk roboty będą mieli prokuratorzy. Na koniec przypomnę jeden z nich, gdyż jest kwintesencją pisowskich biznesów - https://www.money.pl/gospodarka/lot-kupi...0721a.html  W chwilę po zakupie okazało się, że cały ruch lotniczy został uziemiony przez pandemię Covida i trzeba było prosić Niemców - weźcie sobie Condora z powrotem i nie karzcie nas za to.. Z budową CPK będzie dokładnie tak samo i miejmy nadzieję, że nowy rząd zdoła się z tej historii wywikłać bez dodatkowych kosztów.
Odpowiedz
Ehhh ze skrajności w skrajność. Prognozy dotyczące ruchu lotniczego uwzględniają walkę z ociepleniem klimatu oraz dodatkowe opłaty nakładane na linie lotnicze. I ten ruch będzie wzrastał, choć zapewne nie w takim tempie jak zakładają to projektanci CPK ale jednak. Media co chwilę donoszą o "końcu tanich lotów" tylko jak się dobrze wczytać to ta opłata będzie wynosiła 40-50 złotych od lotu. Więc tak - jeżeli przez tanie loty rozumiemy bilety sprzedawane po 10 euro to będzie ich koniec - bo koszt tu wzrośnie dwa razy. Ale tanie loty w rozumieniu kilkuset złotych za podróż w dwie strony dalej będą funkcjonować. Transport lotniczy w przeciwieństwie do transportu lądowego nie ma niskoemisyjnej alternatywy a znaczące ograniczenia w tym zakresie po prostu nie przejdą. W dużo prostszych i mniej dotkliwych dla zwykłych ludzi kwestiach nie udało się osiągnąć porozumienia, więc naiwnością byłoby sądzić że tu będzie inaczej.

Co do PISowskiego podejścia do dużych inwestycji - pełna zgoda - oni po prostu tego dobrze robić nie umieją a chciejstwo i propaganda przesłania realizm. Więc audyt dotychczasowych prac jest absolutnie niezbędny. Uważam, że nowe lotnisko dla Warszawy jest potrzebne dlatego, że zarówno Okęcie jak i Modlin mają swoje ograniczenia i ich rozbudowa jest trudna a w niektórych aspektach niemożliwa. Ale w sama idea centralnego lotniska do którego ludzie zjeżdżają pociągami z całego kraju - nie trzyma się kupy.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz
Dziad Borowy,

 zwróciłem Waszą uwagę na ten aspekt zagadnienia gdyż ku mojemu zdumieniu nie pojawia się on w dyskusie publicznym. Nie mówi o tym strona rządowa, co jest zrozumiałe, ale nie wspomina też opozycja, ani środowiska biznesowe. Tymczasem IATA traktuje rzecz bardzo poważnie i wydaje przewoźnikom stosowne dyrektywy. Problem nie leży w cenach biletów lotniczych(skądinąd skandalicznie niskich), tylko w tym, że jeśli chcemy mieć jako ludzkość jakąś przyszłość, powinniśmy się ogarnąć i to natychmiast. Latanie tylko po to by olśnić znajomych zdjęciami z wakacji, albo z chęci wyskoczenia na weekend do Paryża, lub Rzymu, to aberracja której nie da się dłużej tolerować. Podobnie jak zerowych stawek podatku od paliw lotniczych, co miało uzasadnienie w początkach lotnictwa pasażerskiego a dziś prowadzi ludzkość do zguby. Powyższe bynajmniej nie jest skrajnym stanowiskiem, może na takie wyglądać w kraju którego najwyższe władze twierdzą, że "wóngla mamy na 300 lat i będziemy go wydobywali bez względu na to, czy to się komuś podoba, czy nie".
Wspomniane już władze światowego lotnictwa wdrażają programy wymiany napędów w samolotach, na elektryczne, bądź wodorowe, co wywoła perturbacje w ruchu lotniczym i ograniczenie ilości lotów, całkowicie niwecząc założenia biznesowe CPK. 

W świetle powyższego sens mają inwestycje w szybkie koleje, gdyż będziemy chcieli przemieszczać się na duże odległości.
Odpowiedz
A co nasz słusznie odchodzący premier w kontekście Hamasu mówił?
https://www.wnp.pl/parlamentarny/wydarze...62641.html
Dzban czy waza z niego?
A teraz zabawa w futurologię. Co powie Ziobro, gdy PiS, z Morawieckim w szeregach, wystawi Płażyńskiego w wyborach prezydenckich? Powie:
"To miękiszon i syn współzałożyciela Platformy, a jak to mówił były premier na debacie: "genów nie oszukasz"." Cwaniak
Poetycka kontra to będzie. Czekam na nią.
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Chyba się tym razem nacięłam na fejkowego tłita Pawłowiczowej. Już wycięte. Ciach-mach.
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Żona Płażyńskiego byłaby atutem w kampanii. Moim zdaniem w wyborach w 2025 roku PiS postawi na Płażyńskiego. Bocheński nie ma doświadczenia kampanijnego. A Płażyński już startował kilka razy do Sejmu i startował na Prezydenta Gdańska. Poza tym PiSowi ciężej ufać Bocheńskiemu niż Płażyńskiemu, bo Płażyński od lat w Sejmie siedzi i PiSu nigdy nie zdradził. Płażyński jest sprawdzony. Być może PiS wpierw wyśle Płażyńskiego do Europarlamentu, by Płażyński zdystansował się od brudów polityki krajowej i zrobił się dla ludu bardziej "ę, ą, dystyngowany":

Najbardziej prawdopodobny bój o prezydenturę w 2025 roku to dla mnie starcie: Płażyńskiego (PiS), Jakiego (SuwPol), Bosaka (Konfa - w końcu Ruch Narodowy jest teraz w Radzie Liderów silniejszy niż Nowa Nadzieja, a poza tym Bosak walnął niezły wynik w podlaskim okręgu do Sejmu i nie zbłaźnił się w kampanii jak Mentzen), Scheuring-Wielgus (Lewica), Trzaskowskiego (KO) i Hołowni (Trzecia Droga - Hołownia wypromuje się do tego wpierw, będąc Marszałkiem Sejmu).
"I sent you lilies now I want back those flowers"
Odpowiedz
Błaszczak na odchodnym dzisiaj stworzył szóstą (czyli Ósmą Oczko ) dywizję Wojska Polskiego. Nie rozumiem czemu Ukraina w ten sam sposób nie stworzy sobie z 50 nowych dywizji i nie pokona w ten sposób ruskich?

A tak na serio - to oczywiscie prezent dla opozycji, która będzie przejmowała władze. Bo realnych szans na stworzenie szóstej dywizji w momencie gdy istniejące 4 mają braki kadrowe, a piąta dopiero powoli się formuje nie ma żadnych. I nawet nie ze względu na sprzęt ale ze względu na brak ludzi. No chyba, że przywrócimy pobór. Więc opozycja albo będzie musiała tą dywizję istniejącą wyłącznie wirtualnie utrzymywać, co spowolni kompletowanie pozostałych, albo ją skasowac - co spowoduje wycie środowisk prawicowych, że PO na zlecenie Niemiec likwiduje polską armię. Typowe dla PISu draństwo - mogliby chociaż armię wyciągnać ze swoich brudnych politycznych gierek.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz
DziadBorowy napisał(a): Typowe dla PISu draństwo - mogliby chociaż armię wyciągnać ze swoich brudnych politycznych gierek.

Przepraszam bardzo, ale nie wiem za jakim księżycem trzeba było być przez ostatnie osiem lat, żeby mieć w tej kwestii jakiekolwiek złudzenia. Pozwolę sobie przypomnieć: wprowadzenie WOT jako kadry karierowej dla żołnierzy posłusznych. To nie żadna brygada czy dywizja, to cały osobny rodzaj wojsk, liczebność jakieś 35 tysięcy chłopa (i baby). Przypomnę, kult żołnierzy wyklętych. Przypomnę, kult "ofiar smoleńskich" przy kadżym apelu poległych. Przypomnę, kupowanie bez ładu i składu arsenału dla polskiej armii, który na papierze wygląda imponująco, ale w rzeczywistości nie ma planu obsługi, szkolenia czy konserwacji, po prostu na sowiecką modłę ilość bije jakość. Przypomnę, dwóch z trzech generałów - ot tak bez powodu idzie na wcześniejszą emeryturę.

Ale nie, racja, formowanie dywizji szóstej czy ósmej to już przesada, tego już za wiele, przebrała się miara goryczy i czara rozpaczy.
Wszystko ma swój czas
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem
Spoiler!
Koh 3:1-8 (edycje własne)
Odpowiedz
bert04 napisał(a): Ale nie, racja, formowanie dywizji szóstej czy ósmej to już przesada, tego już za wiele, przebrała się miara goryczy i czara rozpaczy.


Żadna tam miara goryczy ale raczej taka wisienka na torcie zwieńczająca ich działania w tej kwestii.

Natomiast różnica jednak pewna jest bo jak WOT czy zakupy chociaż w pewnej części się bronią to ta decyzja będzie po prostu dla polskiej armii szkodliwa i nie widzę tutaj żadnych plusów dodatnich.
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości